Serviciul de contabilitate este efectuat pe baza unui contract de prestari servicii cu o firma privata.
Atributii:
- Întocmeşte proiectul de buget pentru Consiliul Local la propunerea primarului,
- Întocmeşte propunerile privind rectificările bugetare ori de câte ori este nevoie,
- Întocmeşte prognoza, corelată cu programul de investiţii,
- Defalcă veniturile şi cheltuielile bugetare pe trimestre, pe capitole şi articole,
- Urmăreşte execuţia bugetului local, inclusiv a instituţiilor subordonate,
- Întocmeşte rapoartele trimestriale şi anuale privind execuţie bugetară şi le transmite la Direcţia Gen. a Finanţelor Publice,
- Urmăreşte încadrarea cheltuielilor în nivelul creditelor bugetare aprobate, pe trimestre, pe capitole, articole pentru bugetul propriu al comunei,
- Face propuneri privind virările de credite bugetare între capitole şi/sau între articole, începând cu trimestrul al lll-lea al anului bugetar,
- Primeşte şi înaintează primarului virările de credite bugetare solicitate de către unităţile subordonate.
- Organizează şi conduce contabilitatea patrimoniului întocmind trimestrial darea de seamă contabilă,
- Verifică şi centralizează situaţiile financiare prezentate de către instituţiile subordonate,
- Ţine evidenţa cheltuielilor pe capitole, titluri, articole şi alineate de cheltuieli,
- Efectuează operatiuni de deschidere de credite pentru unităţile subordonate în baza bugetelor de venituri şi cheltuieli,
- Întocmeşte documentele de plată către persoanele juridice şi urmăreşte primirea la timp a extraselor de cont şi verificarea acestora cu documente însoţitoare,
- Întocmeşte acte contabile în conformitate cu reglementările în vigoare,
- Întocmeşte rapoarte si statistici,
- Întomește statele de plată, calculeză şi virează sumele reţinute din salariile angajaţilor şi sumele datorate de către unitate pregătind documentaţiile necesare.
- Îndeplineşte şi alte sarcini care decurg din actele normative în vigoare.